22 Aralık 2011 Perşembe

Agac


Westland’in kosesindeki parkta duran dev koklu bir agac oldum bugun;

Ne mevsimler gordum ben, zorlu hava sartlari... Sayisiz ve farkli uyrukta insan ve hayvan tanidim cogunlugu hayatta bile olmayan. Ilk buraya gelenleri gordum. Onumde savasanlari, birbirine kiyanlari. Gun geldi beni de damgaladilar, bir ulkenin mali oldum. Zamaninda at arabalari ve faytonlar gezerdi etrafimda. Yeni yeni binalar yaptilar eskilerini yikip. Ne yanginlar ve kazalar gordum. Kiymetlilerini kaybedip bana sarilanlari…  Envai cesit sesler duydum, ambulansindan red sox maclarina kadar. Yanimdaki kardeslerimle birlikte buyudum.  Guney batiya dogru uzanan dalimin altindaki o bankta ne evsizler gordum uyurken ve de goz yaslariyla birbirlerini kaybetmekten korkan eski sevgililer. Her haftasonu etrafimda dolanan sarhos gencleri gordum. Doguya dogru uzanan dalimda yetisen sanatcilari, genius killerlari gordum, alt yapisi kurulan gelecek vaad eden tarikatcilari da. Icimde huzur icinde yasayan yasam formlarini, spor yapanlari, para dilenenleri gordum. Gunlerce esyalarini satmak icin sirtima dayananlari.  Oksijen artik eski gunleri mumla aratir oldu. Sehir agaci oldum ben. Anlat anlat bitmez…

Bundan asirlar sonra sizin goremeyeceginiz seyleri de gorecek bu nacizane bedenim. Tabii gun gelirde bana ihtiyaclari oldugu icin kiymazlarsa…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder