26 Şubat 2010 Cuma

Kuantum?

Kuantum, yaşamın ihtimaller üzerine olduğunu anlatmak ister. Ama nedense herkes bu durumdan kaçınır. Yaşarken yaptığımız her eylem bir olasılıktır. Bu olasılıklar boyu ve eni sezilemeyen bir evrende plazma’nın trilyonda bir ini bulmak gibidir. Ama bu örnek bile yanında plazma’nın trilyonda bir i gibi kalır. Aslında anlatılması gereken şudur; bütün insanlar Kuantum Mantığı ile yaşasaydı, İnsanlar her ihtimalin içinden en pozitif olanı seçecekti. Alınan her pozitif karar, negatif olanların çıkma olasılığını düşüreceği gibi, pozitif kararların çoğunluğu her şeyin “En” lerini bulunacağı bir evren yaratacak, insanlar (hatta canlılar)için dünya daha yaşanabilir bir hale gelecekti.


Dünyada geçmişte, şimdi ve ilerde olacak her şey ihtimaller ile ilerliyor. Bunların arasında iyiler de var kötüler de. Ama bunu iki seçenek altında incelemek olmaz. Bu basit ve bir doğrudaki olasılıklar gibidir.
(iyi ----- kötü ,gibi) Buradaki çizgi de sonsuz diyebileceğiniz sayılarla olasılık oluşturabilirsiniz.


Kuantum’un hayatımızın bir parçası olduğunu insanlara eğitim sayesinde gösterebiliriz. Belki bir gün insanların tümü bu mantığı kavrayacak ve Savaş, Ekonomi, Kültür, Mutluluk gibi metaforlardan uzak duracaklar. Şimdi “keşke” diyenler bir daha “keşke” deme zahmetinde bulunmayacaklar. Keşke insanlar Kuantum Mantığı ile düşünselerdi.

Bazı kesimden gelen ses titreşimleri, “Ayol! Bu ne biçim mevzu!!!” :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder